fredag 26. mars 2010

Fordypningsarbeid


Nå går det mot vår og det er tid for siste og avgjørende prosjekt i Kommunikasjon og Kultur. Vi har fått et fordypningsprosjekt som vi skal drive på med i noen uker fremover. Vi har fått valgfrie temaer og står helt fritt til å skrive det vi ønsker. Ingen hemmelighet at jeg som gårdsgutt er intressert i bil og motor. Da ble det enkelt for meg å velge tema. Ønsket å ta for meg den kjente saken som omhandler Toyota og deres trøblete tid. Som kjent har Toyota alltid vært en særdeles flott og driftsikker bil. I hele 30 år har Toyota vunnet alt av måling og slag av bil på verdens basis. Når det ble kjent tidligere i år, at flere av bilene deres hadde en konstruksjonsfeil i gasspedalene ble hele ni millioner biler tilbakekalt til service. Dette skapte frykt hos flere bileiere i verden, og med tiden har flere fått oppleve det mest uhyggelig, at gasspedalen kiler seg og går løpsk. Her i Norge har vi også fått kjenne på frykten, hvor flere biler har nådd høy fart, hvor gasspedalen har kilt seg fast.

I mitt prosjekt kommer jeg til å stille meg noen spørsmål jeg ønsker svar på. Kommer også til å gå i dybden av en avisartikkel som handler om dette, hvor jeg ser på ulike metoder skriver har brukt til å formulere. Får jeg annledning, vil jeg ta for meg daglig leder av Toyota Norge, og stille han noen spørsmål som kan være med på å forbedre presentasjonen min og tankene rundt denne saken.

Til slutt ønsker jeg alle sammen/lesere en GOD PÅSKE og måtte alle være forsiktige i skiløypene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar